Skrivet: / Vardagsliv

Vardagen tar över

Kääära vänner, förlåt mig så mycket för min inaktivitet! Det känns som att det var en månad sen jag skrev, men det var det ju inte.. Anledningen är helt ärligt och enkelt att jag jobbat mycket nu (i princip varje dag) och jag tampas dagligen med att hålla mina polisonger i styr..
 
 
Jobbet i sin tur har lett till att kameran inte hängt med mig. Jag tog med den till sjön när jag badade hunden häromdagen, men bilderna blev inte så bra och jag var inte den där kom-nu-älskling-så-fotar-vi-detta-och-detta-och-dethär-och-det! Jag vill inte hantera min baby sådär hemskt överdrivet mycket när jag har blöta händer fulla med hundhår ;)
 
Datorn vill inte riktigt heller samarbeta har jag märkt. Hela tiden är den seg och när jag ska avsluta de öppna programmen måste jag ofta tvångsavsluta dem.. Kanske är det en massa gamla skolarbeten kvar någonstans som ligger och stör..? iPhoto rensade jag ganska nyligen på över 8 000 bilder eftersom programmet var segt, men problemet består.. jaja. Hur som helst är det trögt att för-redigera bilderna, som jag inte ens har tagit, och även i GIMP går det inte riktigt i medvind.
 
Däremot har jag ett kul pyssel som också håller mig sysselsatt på min lediga tid. Jag passade på att skriva ut 50 bilder via FUJI direkt under deras kampanj där du bara betalar portot. Detta har jag gjort en gång tidigare och de fotona sitter uppe på en tavla. Allihopa nästan - i en enda röra. Så det är kul och pyssligt att göra om hela tavlan, med nya bilder och samtidigt få den tråkiga bruna bakgrunden att bli vit.
 
I skrivande stund är mannen (jag vill gärna kalla min gullegulle så ja) på firmafest.. eller nåt. Så jag får agera chaffis någon gång inatt, eller ikväll, eller imorgon bitti. Typ. Under min hittills dryga väntan tänkte jag sätta på en film. Fast GTA har jag ju inte spelat på ett tag..
 
Ha det fint så hörs vi!



Skriv en kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Louise Haugen
Jag är en gó & glá tjej på 20 höstar som älskar att dela med mig av min vardag i fotoformat. Att djuren är en stor del av mitt liv går knappast att undgå.
Till vänster om mina inlägg hittar du olika "följa-knappar" och nedan ser du mina senaste IG-bilder. Du får gärna maila eller kommentera. Annars är det bara att bläddra vidare neråt eller i kategorierna. Kram!